תוכן ענינים
Toggleהאם קרייגסליסט אי פעם תזכה לעיצוב מחדש? הדינוזאור העקשן ביותר של האינטרנט
כשמנסים להבין מדוע קרייגסליסט מסרבת להשתנות וממשיכה לאחוז בעיצוב הישן שלה, יש צורך לצלול לתוך הלך הרוח של הפילוסופיה שמאחורי הפלטפורמה. מדובר בכוונה ברורה ולא בחוסר תשומת לב לתקופה המשתנה. קרייגסליסט היא תופעה שמשלבת אידיאולוגיה, נוסטלגיה וחוסר עניין במסחור מוגזם, מה שהופך אותה לשונה כל כך בנוף הדיגיטלי המודרני.
פילוסופיה שנשענת על מינימליזם קפדני
אחת מהסיבות העיקריות שקרייגסליסט שומרת על המתכונת הראשונית שלה היא פשוטה: המייסד קרייג ניומרק מאמין בפשטות. על פי עקרונותיו, הפלטפורמה צריכה לשרת מטרה פונקציונלית בלבד – היא נועדה לאפשר לאנשים לפרסם מודעות ולמצוא מה שהם צריכים, בלי שום פיתולים מיותרים או “רעש” חזותי שעשוי להסיח את הדעת מהמטרה הזאת.
אמרות כמו “אם זה לא שבור, אל תתקן את זה” הפכו לחלק מה-DNA של קרייגסליסט. זהו הסיפור של עידן מוקדם של האינטרנט, עידן שבו אתרים נבנו כדי לפתור בעיות בצורה ישירה, מבלי לנסות לכבוש את המשתמשים עם גרפיקה מסנוורת או עיצוב מורכב.
חשש מאיבוד האותנטיות
לכאורה, עיצוב מחדש עשוי להיראות כמו צעד טבעי בדרך להתחדשות, אך בקרייגסליסט חוששים שהשינויים יובילו לאיבוד מהות הבסיס שגורמת למשתמשים שלה להרגיש בבית. יש משהו מאוד “אנושי” בתחושה של אתר שאינו משתדל להיות נוצץ. משתמשי האתר הוותיקים והמסורים אוהבים את הרעיון שהם לא צריכים לנווט בתוך מערבולת של פרסומות ואלגוריתמים מסחריים.
בניגוד לפלטפורמות אחרות כמו פייסבוק מרקטפלייס או OfferUp, קרייגסליסט אינה מנסה “למכור” לך חוויה. היא רק נותנת לך כלים. במובן מסוים, היא נותרה סוג של מחתרת דיגיטלית במציאות שבה הרוב מבקשים לרצות תאגידים ונתח שוק.
רוויחיות בלי השקעה מיותרת
אספקט קריטי נוסף הוא הניתוח הכלכלי הפשוט. קרייגסליסט היא עסק רווחי, למרות התנהלותה הייחודית. היא משלשלת לכיסה מיליונים מדי שנה מפרסומים בתשלום למשרות, נדל”ן ושירותים אחרים. לדוגמה:
- הכנסות ממודעות דרושים: נמנות על קטגוריות המכניסות את החלק העיקרי של הרווחים.
- מודעות נדל”ן להשכרה: קטגוריה פופולרית בקרב משתמשים.
- העדר פרסומות: דבר שמאפשר אתר מהיר וחוויה נטולת הפרעות.
אם הפלטפורמה ממשיכה לתפקד היטב מבחינה כלכלית, הסיכוי לשינוי משמעותי קטן עוד יותר. למה להשקיע עשרות או מאות מיליוני דולרים בשיפוץ פלטפורמה שבפועל נהנית מקהל מסור ומכניסה כסף בלי מאמץ?
היסטוריה של התנגדות ל”מוסכמות”
קרייגסליסט גם מייצגת התנגדות לאופנה הדיגיטלית המשתנה במהירות. בעולם שבו כל מותג מנסה להתאים את עצמו לכוחו של “עיצוב אופנתי” ואינטגרציות חדשניות, קרייגסליסט חורגת מהשורה. יש משהו מרענן – ואולי אפילו מרדני – בהחלטה לדבוק בנוסחאות הישנות, תוך אמירה ברורה: אנחנו כאן כדי לפתור בעיה, לא כדי להרשים אותך.
בסופו של דבר, קרייגסליסט מבצעת את הבחירה שלה באופן מודע לחלוטין – היא נשארת אותה פלטפורמה שמתעקשת לזוז נגד כיוון הזרם. ואם עד עכשיו החברה לא נכנעה ללחצים מסחריים, ייתכן שגם בשנים הקרובות היא תמשיך להתעקש על הזהות המיוחדת שלה.
האם קרייגסליסט אי פעם תזכה לעיצוב מחדש? הדינוזאור העקשן ביותר של האינטרנט
בשנים האחרונות, עולם האינטרנט השתנה באופן דרמטי. בעוד שאתרים רבים מאמצים עיצובים מתוחכמים עם ממשק ידידותי ומותאם למובייל, השאלה מדוע “קרייגסליסט” ונאמניה מתעקשים על מבנה כה מיושן ממשיכה להעסיק משתמשים חדשים וקיימים כאחד. האם יש היגיון בעיצוב הטקסטואלי והבסיסי הזה, או שמא כבר הגיעה העת להתקדם קדימה?
יתרונות שדרוג ועיצוב עכשווי
אחת הסיבות המרכזיות לכך שהקהילייה הדיגיטלית תומכת בעדכון עיצוב קרייגסליסט היא הפוטנציאל הרחב לשיפור חוויית המשתמש. בזמן שפלטפורמות מתחרות כמו פייסבוק מרקטפלייס, זיללו (Zillow), ואחרות ממשיכות להתפתח עם עיצובים מרהיבים וכלים חכמים, קרייגסליסט שמרה על נוסחת ההצלחה הפשוטה שלה. אולם, ללובן הדף והמראה המינימליסטי יש חסרונות ברורים, וכאן מגיע מקומו של שינוי:
- שיפור נראות: אתר מודרני מושך משתמשים חדשים בצורה טובה יותר. נוכחות חזותית ברורה תוכל להגביר את האפקטיביות והנוחות.
- קלות שימוש: הטמעת יכולות חיפוש מתקדמות, כולל סינון לפי קטגוריות או המלצות מותאמות אישית, יוכל לעזור למשתמשים למצוא מהר יותר בדיוק מה שהם מחפשים.
- ביטחון משתמשים מוגבר: עיצוב מעודכן יוכל לכלול מנגנוני אימות, דגלי דיווח על הונאות ותמיכה פרואקטיבית, לצורך הקטנת בעיות שכיחות כגון מודעות מזויפות או הונאות מכירה.
- התאמה למובייל: בעולם שבו שימוש במובייל דומיננטי יותר ויותר, אתר מותאם באופן מלא לסמארטפונים וטאבלטים הוא כבר לא לוקסוס – אלא הכרח.
מבט אל המתחרים
כאשר משווים את קרייגסליסט לפלטפורמות כמו פייסבוק מרקטפלייס, OfferUp, או זיללו, ההבדלים נגלים לעין מיד. המתחרים מציעים עיצובים אסתטיים ואלגוריתמים מותאמים אישית, שמציעים תוכן רלוונטי בלבד עבור המשתמשים שלהם. ניתוח קצר של השינויים שקרייגסליסט יכולה לאמץ מהמתחרים:
תכונה | קרייגסליסט | פייסבוק מרקטפלייס |
עיצוב גרפי | פשוט מאוד, ללא תמונות מושתלות | עשיר, מושך וכולל תמונות מוצר ברורות |
התאמה למובייל | חלקי בלבד | מותאם באופן מלא למכשירים ניידים |
מערכות המלצה | אינם קיימים | מציעים מודעות בהתאמה אישית לצרכי המשתמש |
ערעור על הסטטוס-קוו
יש שמאמינים ששינוי עיצוב קרייגסליסט אינו רק הכרח טכני אלא גם שיפור כללי לתרבות הדיגיטלית. בשעה שיש יותר ויותר תלונות על שימוש לרעה בפלטפורמה לצורך עסקאות מפוקפקות, העדר אמצעי בקרה או ניראות מודרנית מקשה לא רק על זיהוי בעיות אלא גם על חקירתן.
תיאום עם מגמות הדור הנוכחי יוכל למשוך קהלים צעירים יותר, שבאופן טבעי מורגלים לעיצובים עכשוויים וממשקים נוחים יותר. חידוש שכזה גם יאפשר לקרייגסליסט להתחרות בכבוד מול פלטפורמות הדור החדש ולהחזיר לעצמה נתח שוק שנשחק. למעשה, אי השתנותה עלולה להיחשב כהכאה על עמידה במקום – צעד שמונע שמירה על המוביליות של המותג.
טכנולוגיה חדשה והזדמנויות עסקיות
במרוצת השנים, העולם הדיגיטלי התרחב משמעותית, וטכנולוגיות כמו למידת מכונה ובינה מלאכותית הפכו זמינות יותר. קרייגסליסט יכולה לנצל הזדמנויות אלו ליצירת יכולות פונקציונליות חסרות תקדים:
- זיהוי הונאות: אלגוריתמים שיזהו מודעות המפרות את תנאי השימוש או בעלי תבניות חשודות.
- משוב חכם: פונקציונליות שמדרגת את איכות המודעות ומספקת הצעות לשיפור תוכן משתמשים.
- מודלים למונטיזציה: במקום לשמור על אפיקי הכנסה ישנים, שדרוגים עשויים לפתוח דלתות לעבודה עם מפרסמים גלובליים.
מתן פלטפורמה משופרת כזו לא רק יביא תועלת כלכלית אלא יעניק למשתמשים תחושת ביטחון וגישה חדשה לאינטראקציות אנושיות.
אבל אחרי כל הדיבורים על עיצוב מחודש, חייבים להודות שלקרייגסליסט יש קסם מסוים דווקא בגלל שהיא שומרת על הפשטות. יש משהו מעודד ומרענן בזירה דיגיטלית שהיא, איך לומר, *לא מנסה יותר מדי*. הפורמט הישן של קרייגסליסט נותן תחושה של בית עבור משתמשים רבים—סוג של חוויית רטרו שמצליחה להרגיש ניטרלית, כמעט כמו דף נייר דיגיטלי. העולם הדיגיטלי מוצף כיום באתרים אינטראקטיביים מרובי צבעים ופיצ’רים, אך קרייגסליסט דבקה בגישה שהיא כמעט מינימליסטית מתריסה.
עבור חלק מהמשתמשים, קרייגסליסט היא **דוגמה נדירה לשקט דיגיטלי בעולם רועש.** זה מקום שבו הדור הצעיר יכול להיתקל במבנה אינטרנטי שונה מכל מה שהם מכירים—ללא חלונות קופצים, ללא פרסומות אגרסיביות, וללא טירדה של אלגוריתמים שמכוונים את המחשבות והבחירות שלהם. הרקע הלבן הפשוט והטקסט הכחול של הקישורים אולי נראים לרבים מיושנים, אבל הם למעשה מייצגים חוויה שבה הפוקוס הוא על המידע, טהור וברור.
למה הפשטות הזו מושכת כל כך?
הפשטות, מסתבר, יכולה להפוך לאלגנטיות. בעולם שבו כל מוצר דיגיטלי מתחרה על תשומת לב בשוק רווי תוכן, קרייגסליסט דווקא מציעה **בריחה אמיתית מההמון הדיגיטלי הצבעוני.** משתמשים קבועים מתארים את החוויה באתר כמינימלית ומרגיעה, ללא צורך לעבור מסע מורכב כדי למצוא דירה, למכור רהיט או לפרסם אירוע.
- מהירות ושימוש פשוט: האתר לא מתעכב עם עיצובים כבדים ולכן נטען מהר, אפילו בחיבורים איטיים.
- פונקציונליות ללא “רעש”: כל התכונות נועדו לשרת מטרה אחת—חיפוש ומפרסום מודעות.
- נגיש לכולם: השימוש באתר לא דורש מומחיות טכנולוגית או חשבון מפואר.
**למעשה, קרייגסליסט השיגה מעין “אייקוניות של פשטות”.** בדומה לאופן שבו מצלמות הפולארויד ממשיכות להיחשב לקלאסיות בעולם הצילום הדיגיטלי, קרייגסליסט מושכת חובבי נוסטלגיה דיגיטלית שמעריצים את האותנטיות שלה. דווקא בעידן שבו כולם מנסים להפגין חדשנות ולהתבלט, קרייגסליסט בולטת בזכות הבחירה שלה לא לנסות.
קהלים נאמנים שמעריכים יציבות
הרעיון של שינוי עשוי להישמע מרענן עבור מתנגדי העיצוב הישן, אבל בעבור הרבה משתמשים ותיקים, כל עדכון עשוי להיראות כמו “בגידה” בזהות האתר. מבחינתם, ה”פשטות” של קרייגסליסט היא חלק בלתי נפרד מהחוויה ומהערך שלה.
להלן מספר היבטים שבהם משתמשים אלו מוצאים פשטות כמעלה ייחודית:
- חוסר פרסומות פולשניות: אנשים רבים נוטים להתרחק מאתרים בגלל פרסומות, בעוד שקרייגסליסט מצליחה לשמור על עמודים נקיים כמעט לחלוטין מפרסומות נדחפות.
- מערכת מוניטין: חלק מהמשתמשים מרגישים שהעובדה שאין קרייגסליסט מערכות דירוג או המלצות מראות תיאום עם “עסקים קטנים וכנים”.
- מגוון רחב: הפשטות של האתר מאפשרת למעשה יצירת זירות מגוונות מאוד בכל עיר ובכל קהילה בו זמנית.
בנוסף, הקהילות המקומיות שמצליחות להישאר פעילות דרך קרייגסליסט מדגישות את תחושת השייכות. מבחינתן, אלמנט ה”ישן” נתפס כחלק ממעין אמינות נדירה באינטרנט, משהו שיוצר תחושה חיובית של “אתה יודע בדיוק למה לצפות”.
בין נוסטלגיה להתנגדות מודעת
בעידן שבו כל אחד מחפש אחר הדבר המגניב והדינמי הבא, קרייגסליסט מציעה עמדה שונה לגמרי—ואולי דווקא זו הסיבה שהיא שרדה כל כך הרבה זמן. **האתר הוא סמל לימים שבהם האינטרנט היה פשוט, אותנטי ונטול גינונים.**
לכן אין פלא שהוא מושך אליו גם קהלים חדשים שמעריכים את “הגישה הישנה”. יותר מכך, השילוב הזה בין נוסטלגיה לשימושיות נטול גינונים גורם לאנשים מסוימים לראות בקרייגסליסט הרבה יותר מאשר פלטפורמת מודעות—אלא אמירה תרבותית נגד המגמות הדיגיטליות החדשות שמקדמות מונופולים של דאטה ופרסום.
אבל האם ההחלטה לשמור על העיצוב הישן היא באמת הדרך הנכונה בעתיד? זו כבר שאלה שעליה נדון בפרק הבא.
הדיון סביב קרייגסליסט הוא לא רק דיון על עיצוב. הוא הרבה יותר עמוק מזה. הוא נוגע בשאלה גדולה יותר: מהו תפקיד האינטרנט בחיינו, ומה אנחנו באמת מחפשים כשהקלדה פשוטה במקלדת מחפשת בית, עבודה או פשוט חפץ קטן ויד שנייה? לאורך כעשרים וחמש שנים, קרייגסליסט הצליחה להיות יותר מסתם אתר מודעות. היא הפכה לסמל תרבותי שמאתגר אותנו לחשוב אחרת על טכנולוגיה, עיצוב ובני אדם.
תרומתה של קרייגסליסט לשיח הדיגיטלי
בקרב הקהילה הטכנולוגית והמשתמשים, קרייגסליסט נתפסת כסוג של קינה לעידן שבו האינטרנט היה פחות מורכב, אך גם כאייקון שמוכיח שאפשר לפעול אחרת. עם התקדמות הטכנולוגיה בעולם שבו אלגוריתמים שולטים כמעט בכל דינמיקה מקוונת, קרייגסליסט מציעה התנגדות פורמלית, כמעט פואטית, לגל הזה. אין כאן AI שמנתח את התנהגות המשתמש, אין מנגנונים חכמים שמנסים לחזות מה תרצה לשכור, ואין טכנולוגיות עוקבות אחר לחיצות העכבר שלך כדי להציג פרסומות מותאמות אישית. יש רק רשימה. וזה… מרענן.
חישבו על כך: האינטרנט עבר תהליך מרתק של מסחור מואץ. מאסטרטגיות שיווק דיגיטליות עד הפיכת כל קליק לכסף, רוב הפלטפורמות המודרניות הפכו לכלים שבמרכזם רווח עסקי. קרייגסליסט, לעומת זאת, נותרה סטואית—אולי עד כדי כך שהיא מצליחה להרגיש כמו שארית של עולם מקוון אחר, היכן שהמטרה הייתה פשוטה: ליצור קהילה.
היבטים תרבותיים שמעמיקים את המורכבות
סמל הנוסטלגיה
קרייגסליסט נוגעת בנקודה רגישה בלבם של משתמשים ותיקים בציבור הדיגיטלי. יש בה משהו נוסטלגי שמחזיר את המשתמש אחורה לעידן שבו האינטרנט היה מקום של גילוי ולמידה, ולא שוק עצום שבו כל מודעה היא תמרון שיווקי. אותה תחושה של גישה ישירה ואותנטית מחזיקה משתמשים נאמנים, למרות שהעיצוב מבגר ומיושן.
- זיכרונות טובים: עבור משתמשים ותיקים, כמה מהרכישות הראשונות שלהם באונליין התרחשו דרך קרייגסליסט.
- תחושה של “בית דיגיטלי”: הפלטפורמה הפכה בעבורם למערת אוצרות של אנשים פרטיים המחפשים סיוע פשוט וישיר.
תמיכה במסגרות מקומיות
קרייגסליסט גם מציגה מודל נדיר בו הטכנולוגיה אינה תלויה בחוקים הכלכליים של מונופוליזם גלובלי. הפלטפורמה תומכת ברמה מקומית ומאפשרת לקהילות קטנות לפרסם אירועים, למכור ולרכוש מוצרים או להזמין שירותים נגישים מתושבי הסביבה שלהם. הדבר מעמיק את תחושת השייכות ומחזק קהילות מקומיות בדרכים שמעטים אתרים מצליחים לשמר כיום.
התנגשות ערכים בעולם משתנה
מובן שיש שמסתכלים אחרת על הגישה הזו. בעבורם, קרייגסליסט כבר לא “עמידה מול הזמן” אלא פשוט מקובעת. מבקריה טוענים כי מתוך הגישה ההתנגדותית למודרניזציה, הפלטפורמה מתעלמת מהאבולוציה הדיגיטלית ומסכנת את ההמשכיות שלה. היעדר אלמנטים עדכניים, כגון טכנולוגיות פילוח מודעות וחוויית משתמש מתקדמת, פוגע בפוטנציאל הרחבת הקהל.
לחילופין, מבקרי תרבות טוענים כי קרייגסליסט הפכה לפלטפורמה שמקלידה כניסה לרמאים ונוכלים. העובדה שאין יותר תהליכי אימות יעילים מסייעת למפרסמים הרעים לנצל פלטפורמה שבעבר הייתה לוח פרסום תמים ושהיום קשה “לסמוך” על אחוז ניכר מהמוצג בו.
האם הקרב התרבותי באמת מוצדק?
באמצעות קרייגסליסט, מהדהד קול עמוק לשאלה פילוסופית: האם הטכנולוגיה היא רק כלי שנועד לשרת את המשתמש, או שמא היא זו שמכתיבה לנו איך לחיות, לעבוד ולתקשר? אם קרייגסליסט תבחר לעבור מודרניזציה, היא תצטרך להחליט האם עליה לשמר תכנים בסיסיים ברוח המינימליזם, או להתמסר לחלוטין למגמות עיצוב חדשות שאולי ישנו את דרכה המיוחדת.
בסופו של דבר, קרייגסליסט היא פיסת תרבות. לא סתם אתר אינטרנט. פלטפורמה שמתעדת את השינויים תרבותית ועיצובית, בעודה מציבה את החוויה האנושית מעל כל מסגרת טכנולוגית. תרבות, אחרי הכל, היא לא רק מה שאנחנו רואים כרגע, אלא גם מה שאנו זוכרים משנים קודמות.
האם קרייגסליסט אי פעם תזכה לעיצוב מחדש? הדינוזאור העקשן ביותר של האינטרנט
עתידה של עיצוב קרייגסליסט
כשמדובר בפלטפורמה כמו קרייגסליסט, השאלה האם היא צריכה עיצוב מחדש איננה רק טכנית—היא מהותית הרבה יותר. כדי להבין את הדיון סביב עתידה של קרייגסליסט, עלינו לחקור כמה מגמות עיקריות, קולות מהמייסדים ותחושות מהמשתמשים עצמם. אם יש משהו אחד שברור, זה שקרייגסליסט נמצאת בצומת דרכים בין החיבור לעבר לבין ההתאמה לעתיד.
תהליכי קפאון או התקדמות?
בהרבה מובנים, קרייגסליסט אינה צועדת עם הזמן. היא דחה באופן עיקבי טרנדים והחלטות שנראו “הכרחיות” בעבור פלטפורמות אחרות. אבל האם הדבר הזה יכול להחזיק לעוד עשור? כמה גורמים יכולים להכריע את עתידה:
- הקשבה למשתמשים: אחד הדברים המדהימים בפלטפורמה הזו הוא קהילת המשתמשים המסורה שלה. לקולם יש משקל עצום בעת החלטות אסטרטגיות, אך נדמה שקיימת פער בין ציפיות ושינויים רצויים לבין מחויבות המערכת לעקרונות.
- השפעה של תחרות הולכת וגדלה: פלטפורמות חדשניות כמו פייסבוק מרקטפלייס או OfferUp מציעות ממשקים מרהיבים ופשוטים לשימוש. אם קרייגסליסט תמשיך בקיפאון, היא עלולה להישאר מאחור בשוק התחרותי.
- הישענות על נוער: הדור הצעיר רגיל לעיצובים חכמים ואינטואיטיביים. קל לדמיין שפלטפורמה כל כך מיושנת לא תצליח להחזיק אותם ארוכות, דבר שעלול בסופו של דבר להקטין את מאגר המשתמשים ולגרום לדעיכה.
האם מודרניזציה משמעותית תתקיים?
כמה מומחים בתחום מעידים כי עיצוב מחודש של קרייגסליסט עשוי להיות שינוי מתבקש דווקא בגלל הפוטנציאל הכלכלי העצום שטמון בו. פלטפורמות דומות שאימצו עיצובים חדשים הצליחו להרחיב את מעגלי הקהלים שלהן ולייצר חוויות שהפכו אותן לרלוונטיות הרבה יותר. לדוגמה:
מאפיינים | קרייגסליסט כיום | פלטפורמות דומות |
נגישות למובייל | חלקית בלבד | מותאמת מלא למובייל |
מנגנוני ביטחון | מאוד בסיסיים | שכבות אימות חכמות |
עיצוב מודרני | פשוט וישן | דינמי, מתפתח |
ולמרות שמודרניזציה נשמעת נהדרת בתיאוריה, חייבים לזכור שעדכון עיצוב משמעותי יעורר סיכונים ברורים.
פחד מאיבוד הזהות
עבור משתמשים מסוימים, קרייגסליסט היא לא סתם פלטפורמה, אלא יצירה היסטורית שכמו נשמרה בקפסולת זמן. עיצוב חדש עלול להרגיש כמו בגידה בערכים המקוריים של הפלטפורמה—ערכים של פשטות, אותנטיות והגישה הנקייה מפרסומות מוגזמות. יתרה מזאת, יש המשתמשים החוששים שהירידה לחיקו של עיצוב מודרני תכניס לאתר את אותה השפעה מסחרית שאליה קרייגסליסט התנגדה עד כה.
ככל שהפלטפורמה תשתנה, כך יקטן הסיכון שהיא תאבד את מה שמיוחד בה, אך תגדל האפשרות שהיא תחבור אל המרדף המסחרי הדיגיטלי הבלתי נגמר. לא בטוח שקהל היעד שלה, המורכב ממשתמשים המחפשים חוויה נייטרלית יותר, יקבל את המעבר הזה בידיים פתוחות.
התחייבות או הקרבה?
לבסוף, התשובה לשאלה “מהו עתידה של קרייגסליסט?” מורכבת ואני מאמין שהיא תלויה בשאלה מהי הדרך שהיא בוחרת להציג את עצמה לעולם בעשור הבא:
- האם היא תבחר **להתחייב לשורשיה** ולהישאר פלטפורמה שהזמן הקפוא בתוכה הוא היתרון שלה?
- או שהיא תקריב את הדמות המסורתית ותאמץ מאפיינים מודרניים כדי להתחרות בשוק הדיגיטלי?
באופן קצת מפתיע, ייתכן שיש מקום לגישת ביניים. עיצוב חדש שעדיין נותר נאמן לאותה פשטות ולאותן ערכים. פתרון כזה יוכל להציג פלטפורמה מודרנית אך ענווה, להציע כלים חדשים תוך השארת המינימליזם במרכז החוויה. ראינו פלטפורמות אחרות שעברו עדכון מוצלח מבלי לאבד את זהותן, כך שזה אפשרי.
ובכל מקרה—המבחן האמיתי ליכולת הפלטפורמה להישאר רלוונטית יהיה כיצד היא משתלבת עם המשתמשים הקיימים ואלו שעוד יבואו.