תוכן ענינים
Toggleטיפים מומחים מייסדת CultureCon למיומנות ביצירת אירועים בלתי נשכחים
- הגדירו את מטרת האירוע שלכם
- טפחו חיבורים אותנטיים
- העדיפו התאמה אישית ונוחות
- צרו חוויות מרתקות ורב-חושיות
- שמרו על מעורבות דרך מעקב וסיפור
הגדירו את מטרת האירוע שלכם
אין דבר יותר חשוב בתכנון אירוע מאשר להבין לעומק *מדוע* אתם יוצרים אותו בכלל. האירועים הטובים ביותר, אלו שמשאירים רושם עמוק על המשתתפים שלהם, מתחילים עם מטרה ברורה ומשמעותית. מטרת האירוע היא לא רק הבסיס לכל שלב בתהליך התכנון, אלא גם המצפן שמנחה את קבלת ההחלטות שלכם לאורך הדרך.
מייסדת CultureCon מסבירה שמה שקידם את המיזם שלה לדרגת הצלחה כה מרשימה הוא *החזון הבהיר* של הקהילה היצירתית: להעצים יוצרים ולחגוג סיפורים ותרבויות שונות. החזון הזה הגדיר את כל האלמנטים של CultureCon, החל ממבנה התכנים, דרך השותפויות ועד העיצוב הכללי של החוויה. וכך נוצר אירוע שלא רק מושך אנשים, אלא *משפיע עליהם רגשית ומנטלית*.
כשאתם מתחילים לעבוד על האירוע שלכם, הקדישו זמן לשאול את עצמכם מספר שאלות מכריעות:
- מהי המטרה המרכזית של האירוע שלי? האם מדובר ברשת קשרים? הענקת השראה? ליידע או להעצים?
- מה אני רוצה שהמשתתפים ירגישו? איך הם ייצאו לאחר האירוע? מה הם יזכרו?
- באילו צרכים של הקהל שלי האירוע מתמקד? האם אתם עונים על חוסר כלשהו, פותרים בעיה או מספקים ערך ייחודי?
לדוגמה, אם מטרת האירוע שלכם היא לייצר תחושת חיבור, עליכם לעצב פעילויות שיתופיות שמעודדות בניית קשרים משמעותיים בין המשתתפים. אם לעומת זאת האירוע מתמקד בלמידה, התוכן צריך להיות מעורר מחשבה, עם הרצאות מסקרנות וסדנאות מעשיות. כשאתם מדייקים את המטרה, אתם יכולים ליצור מסלול ברור לכל היבטי האירוע ולוודא שכל פרט תומך ב”אנרגיה” שאתם שואפים להעביר.
לדוגמה: השפעה באמצעות סיפור
החשיבות של סיפור החזון שלכם אינה מסתיימת בתהליך התכנון הפנימי. כדי שאירוע יצליח לפרוץ לתודעה של קהל רחב, המטרה צריכה להיות מוצגת באופן ברור בכל נקודת קשר עם המשתתפים – מהשיווק ברשתות החברתיות ועד הברכות בכניסה לאירוע. ספרו את הסיפור של *למה* האירוע הזה קיים ומה הוא שואף להשיג, ושימו דגש על איך זה קשור לקהל שלכם.
למשל, באירוע כמו CultureCon, המסרים תמיד שמים במרכז את קולם של היוצרים והחדשנות התרבותית, ומתקשרים לרגשות של המשתתפים עם מסרים כמו: “בואו להיות חלק מחזון שמדגיש את היופי שבשונות ואת הכוח של קהילה יצירתית.”
התחברו למטרה לא כפרויקט – אלא כמשימה אישית
משתתפים מרגישים כשהמטרה של האירוע אמיתית. מייסדת CultureCon מסבירה שהמפתח כאן הוא לראות את המטרה לא רק כמשהו שרוצים לממש ברמת האירוע, אלא כמשימה אישית של כל המעורבים בארגון ובתכנון. זה מה שהופך כל החלטה, אפילו את הקטנה ביותר, לבעלת כוונה אמיתית.
אם תצרו מטרה אמיתית ומרגשת שעומדת מאחורי האירוע שלכם, זו תהיה לא רק סיבה שאנשים יבואו אליו, אלא גם סיבה שהם ירגישו *מוערכים כחלק ממנו*.
טפחו חיבורים אותנטיים
אירועים בלתי נשכחים אינם נמדדים רק בכמות המשתתפים שהגיעו, אלא בעיקר בתחושת ה**חיבור האישי** והמשמעותי שהמשתתפים לקחו איתם הביתה. המטרה אינה רק למלא את האולם, אלא גם ליצור הזדמנויות אמיתיות לחיבורים רגשיים, מקצועיים וחברתיים. מייסדת CultureCon מסבירה שתחושת הקהילה שהאירועים שלה יוצרים היא שבאמת מייחדת אותם. זו אינה הצטברות של יחידים בחלל אחד, אלא מפגש בין-אישי בעל ערך ומשמעות.
החוויה האנושית, בסופה של דבר, בנויה לקשרים: חיבורים בהם אנחנו מרגישים מיוחדים, נשמעים ונראים. אבל איך בונים את החיבורים האלה באירוע גדול? התשובה היא בתכנון מודע ומכוון.
צרו מרחבים מזמינים
חיבור קורה כשאנשים מרגישים **מקום שמאפשר להיפתח**. זה לא תמיד יהיה קל, במיוחד באירועים גדולים שבהם המשתתפים עשויים להרגיש אובדן או בלבול בין ההמונים. לכן, חשוב לחשוב על מרחבים שהם גם **מזמינים** וגם **ממוקדים ביצירת שיח.**
- פינות שקטות: באירועים גדולים, הקימו אזורי מנוחה עם מושבים נוחים, מוזיקה עדינה או עמדות טעינה. פינות כאלו מאפשרות למשתתפים לקחת הפסקה ולחזור לעוצמה חברתית.
- אזורי רשתות קשרים: צרו חללים שמעודדים שיח, כמו שולחנות עגולים או עמדות המוקדשות לשאלות ותשובות. תוכלו לארגן **תחרויות היכרות** או **משחקי קרח-שובר** כדי לנתץ את המחסומים.
- סדנאות אינטראקטיביות: סדנאות קבוצתיות, בהן המשתתפים מבצעים משימות יחד, עוזרות לבנות חיבורים באמצעות עשייה משותפת.
שקלו נאמנויות מובנות וקבוצות עניין
אחת מהשיטות שנחלו הצלחה עצומה באירועים כמו CultureCon היא מתן **הרגשה של שייכות לקבוצת עולים משותפת**. לדוגמה:
- חלקו את המשתתפים לקבוצות משותפות לפי תחום עניין או תעשייה, כך שיוכלו להתחבר מיידית לאנשים שחולקים את אותן תשוקות ומטרות.
- היעזרו בטכנולוגיה כדי לאפשר התאמות אישיות. יישומים כמו Slack או דיווחים דיגיטליים מאפשרים למשתתפים למצוא “שותפים” לשיחה סביב תחומי עניין ספציפיים.
דוגמה חיה: באירוע אחד של CultureCon, הוקמה קבוצה דיגיטלית לקולנוענים עצמאיים. המשתתפים יכלו להתכתב עם יוצרים אחרים, לדון בסדנאות או לתאם פגישות פנים אל פנים עוד לפני התחלת האירוע.
הכל מתחיל עם האנשים
הדרך ליצור תחושת קהילה היא להכניס את הקהל לעומקו של האירוע. זה אומר לחשוב על **המסע של המשתתף**, ולא רק על התוכן עצמו. הנה איך תוכלו לעשות זאת:
- ערך מוסף: במהלך ההרצאות או הסדנאות, השאירו מקום לשאלות והתייחסו ספציפית לרעיונות ששותפו.
- צוות מארחים נגיש: דאגו למנות צוות דינמי שיפנה את תשומת הלב למשתתפים, יסייע בפתרון בעיות בזמן אמת וישמש כמלווים במפגשים.
- תת-קבוצות אינטראקציה: בכל אירוע גדול, ישנם משתתפים מגוונים מאוד. חשבו על בניית קבוצות קטנות לצורך דיונים עמוקים יותר במהלך הזמן שהוקצב לפעילויות מעשיות.
חיבור דרך הזדהות
אנשים מתחברים בצורה העמוקה ביותר כשהם מרגישים ש**הסיפורים שלהם נשמעים ומשתקפים.** נצלו את הבמה כדי לשלב סיפורים אישיים והעניקו למשתתפים הזדמנות לחלוק את שלהם.
לדוגמה, ב-CultureCon, פאנלים רבים כוללים אנשים שמדברים מתוך החוויות האישיות שלהם – נקודות השיא, הכישלונות, והרגעים שהובילו אותם למקום שבו הם נמצאים היום. השיח הזה לא רק מעורר השראה, אלא גם יוצר **הזדהות שתורמת לחיבור עמוק.**
המשיכו את האינטראקציה גם אחרי
אירוע לא מסתיים כשהאורכטים כבים והקהל יוצא. כדי לשמור את תחושת השייכות גם לאחר האירוע, שלבו חוויות המשך:
- יצירת קבוצות אונליין לדיוני המשך.
- שיתוף של תמונות מהאירוע ותיעודים מיוחדים ברשתות החברתיות.
- שליחת הודעות תודה ותזכורות לפעילויות עתידיות.
מייסדת CultureCon מציעה לחשוב על האירוע כנקודת התחלה – החיבורים האמיתיים, הם אלה שמשאירים חותם לאורך זמן ומניעים את הקהל שלכם להשתמש בכוחו ולממש את מלוא הפוטנציאל שלהם.
העדיפו התאמה אישית ונוחות
כאשר מתכננים אירוע בלתי נשכח, **הנגיעה האישית והמחשבה על נוחות המשתתפים** הן מהמרכיבים המכריעים ביותר להצלחה. בעידן שבו אנשים רגילים לחוויות מותאמות אישית בכל תחום בחייהם – מאפליקציות שמזהות את המוזיקה שאנחנו אוהבים ועד מודעות שמשקפות תחומי עניין – זה קריטי להטמיע גישה דומה גם באירועים שלכם.
התאמה אישית מצליחה כאשר היא מעניקה תחושה של **הכרה ואכפתיות** כלפי כל משתתף. מייסדת CultureCon מסבירה שכאשר משתתפים מרגישים שהאירוע נועד במיוחד עבורם, הם מתרגשים יותר, שומרים על מעורבות גבוהה יותר ומתייחסים לאירוע כחוויה ייחודית ולא שגרתית.
הציעו חוויות מותאמות אישית
אחת הדרכים הפשוטות אך האפקטיביות ביותר להתאים חוויה אישית באירוע היא לספק אפשרויות בחירה מגוונות שמשתתפים יכולים לעצב לעצמם. כך, כל אחד יכול להתמקד במה שרלוונטי עבורו. הנה כמה דרכים לעשות זאת:
- אפליקציה מותאמת אישית: השקיעו בתוכנה או יישומון שמאפשרים למשתתפים לבנות לוח זמנים מותאם מתוך מגוון סדנאות, הרצאות ופעילויות. אפליקציות מסוג זה גם מאפשרות התראות על פעילויות שהם נרשמו אליהן מראש.
- מתנות מותאמות: שלבו חבילות מתנה ייחודיות. לדוגמה, שאלו את המשתתפים מראש על העדפות כמו תה מול קפה, והמנעו ממוצרי מזון שעשויים להיות אלרגנים.
- חוויות על פי תחומי עניין: הציעו אזורים ממוקדים בנושאים שונים, בהם המשתתפים יכולים לחוש שהם נמצאים עם אנשים בעלי עניין דומה. למשל: פינה ליוצרי תוכן, חלל למעצבים גרפיים או אזור ליזמים בתחילת הדרך.
ב-CultureCon, לדוגמה, מייסדת המיזם מציגה “שולחנות חיבור”, בהם תוכלו למצוא שולחנות המיועדים לנושאים כמו יזמות, מיומנויות טכנולוגיות, ואפילו הזדמנויות שיתוף פעולה בין יוצרים.
חיפוש מתמיד אחרי נוחות
נוחות היא היסוד לכל אירוע מוצלח, אך לעיתים קרובות היא נותרת ברקע במקום להיות בעדיפות עליונה. הנוחות אינה מוגבלת רק למושבים מרווחים או מיזוג אוויר תקין; היא כרוכה גם בתחושה שהמשתתפים חווים תמיכה רגשית ופיזית לאורך כל הדרך.
ישנה חשיבות עליונה להתחשב בצרכים מגוונים של קהל משתתפים, ולוודא שכולם מוצאים את מקומם באירוע שלכם. לשם כך, קיימות כמה שיטות פשוטות אך עוצמתיות:
- פינות רגיעה: הכניסו לאירוע חללים ייעודיים עם מושבים נוחים, תאורה רכה ומוזיקה רגועה. אלו יכולים להיות מפלטים מושלמים להטעין אנרגיה.
- שירותי תמיכה: ספקו מידע נגיש ותחנות עזרה לאורך האירוע. צוות ידידותי ונוכח יכול להיות הפרש בין חוויה נעימה לבין תסכול בזמן אמת.
- תחנות טעינה למכשירים: באירועים גדולים, משתתפים משתמשים רבות בטלפונים שלהם. תחנות טעינה מסודרות יכולות להיות מחווה קטנה אך משמעותית.
לדוגמה, ב-CultureCon, כל אזור עבודה מעוצב עם כורסאות נוחות וכבלים להטענת מחשבים ניידים וטלפונים חכמים, לצד שולחנות עבודה בודדים למי שצריך מרחב שקט להתרכז.
מה עם האינטראקציות כדי ליצור תחושת קרבה?
התאמה אישית כוללת גם **יצירת אפשרויות לבניית מערכות יחסים ותחושת שייכות.** נסו לשלב פעילויות שמביאות משתתפים להיפתח ולגלות זה על זה בצורה טבעית.
- שיחות מונחות: צרו מעגלי שיח סביב שולחנות קטנים בהם משתתפים יכולים לדבר על חוויות חייהם או על תחום מקצועי מעניין.
- תהליכי זיהוי גאון: פעילויות כמו “מה המומחיות שלי?” בהן משתתפים חולקים טיפ או מידע ייחודי שיכולה לסייע לאחרים. זה לא רק מכניס ערך, אלא מחזק את תחושת השייכות למקום בו נשמעים קולותיהם הייחודיים.
- משחקי קרח-שובר: הציעו משחקים קצרים במהלך ההגעה שייתנו לאנשים תירוץ לשוחח ולצחוק זה עם זה.
במהלך אחד מאירועי CultureCon, הם הציעו למשתתפים לענוד תגיות עם שאלות פתוחות כמו “מה ספר ההשראה האחרון שקראת?” או “אם היית יכול לאכול ארוחה אחת לנצח, מה היא הייתה?”. תגיות כאלו חיזקו את הקשרים האישיים בין המשתתפים.
הכרה בצורך בשוויון ולכלול את כולם
אין זה מספיק פשוט להצהיר שהאירוע שלכם הוא למען כולם – עליכם לוודא שכל פרט בתכנון האירוע לוקח בחשבון **צרכים ייחודיים והעדפות מגוונות.** לדוגמה:
- ודאו שכל אזור נגיש לאנשים עם מוגבלויות.
- הציעו פעילויות שמכבדות סוגי אישיות שונות – מהמעוניינים ברשתות פתיחה רחבות ועד לאלו שמעדיפים אינטראקציות שקטות.
- שלבו תרגומים או כיתוב דיגיטלי, אם יש קהל המגיע מאזורים שונים ושפות מגוונות.
מייסדת CultureCon תמיד מקפידה להעניק משמעות חדשה לחוויה האישית כשהיא אומרת: “חווית המשתתף מושלמת רק כשכולם מוצאים את המקום שלהם ללא מאמץ.” כשתשימו את הקהל במרכז, ההשפעה תהיה עמוקה הרבה יותר מכל אלמנט אחר שתוסיפו.
כשמנסים ליצור חוויה בלתי נשכחת באירוע, החיבור החושי של המשתתפים לסביבה הוא מה שכל-כך מעצים את הזיכרון שלהם. **חוויות רב-חושיות** יוצרות רגעים מיוחדים שמטביעים חותם רגשי ומנטלי חזק, ומייחדים את האירוע שלכם מכל דבר אחר שהם השתתפו בו בעבר. החוויות הללו לא רק מלהיבות את המשתתפים בזמן אמת, אלא גם מעודדות אותם לספר עליהן לאחרים, לשתף תמונות וסיפורים – ובכך להפוך את המותג שלכם לוויראלי.
אווירה ויזואלית שמרגשת את העין
חשבו רגע על הפעמים שנכנסתם לחלל שפשוט נשאר בזיכרון שלכם עקב היופי הוויזואלי שלו – תאורה קסומה, עיצוב יוצא דופן, או אפילו פינות צילום מרהיבות. האלמנטים הוויזואליים הללו לא רק מושכים את העין אלא גם מספרים את הסיפור של האירוע במבט אחד.
- אינסטלציות אומנותיות: שלבו מרכיבי עיצוב אינטראקטיביים או אומנותיים, כגון קירות גרפיים מודפסים, דיגיטליים או תלת-ממדיים שמזמינים את המשתתפים לצלם תמונות ולשתף במדיות החברתיות.
- תאורה מעוררת השראה: השתמשו בתאורה חמה וממוקדת כדי להבליט אלמנטים חשובים באירוע, כגון במות, מופעים או אזורי שיחה. שילוב תאורה משתנה במהלך האירוע יכולה לשנות את התחושה הכוללת באופן דרמטי.
- פינות צילום: יצירת “תחנות צילום” עם רקע מפואר או מותאם אישית יאפשרו למשתתפים לשמור זיכרון פיזי מהאירוע ולשתף אותו – כלי שיווקי מצוין עבורכם.
צלילים שמוסיפים משמעות
המוזיקה היא מרכיב חשוב מאוד באירוע, ומכתיבה את הקצב, המצב הרוח והאוירה בכל רגע נתון. מלבד זאת, גם רעשי רקע וצלילים סביבתיים אחרים יכולים להשפיע עמוקות על תחושת המשתתפים.
- בחרו מוזיקה שמותאמת למהלך האירוע: מוזיקה קצבית לקבלת פנים, מנגינות אווירה להסעדה, וצלילים טבעיים או מרגיעים לפינות מנוחה.
- מוזיקאים חיים: הוספת מופע קצר של זמר, להקה מקומית או DJ תוסיף ממד אישי ומלהיב לאירוע.
- שקלו להשתמש בקול אנושי מוקלט כמו סיפורים או קריינות משתלבת באזורים מסוימים שתומכים ב”מסע המשתתף” בהתאם לתמות האירוע.
טעמים שנשארים בזיכרון
אחד המרכיבים שקל להתעלם מהם, אך בהחלט בלתי נשכחים, הם החוויות הקולינריות. אוכל ושתייה לא רק מספקים כיבוד, אלא משמשים דרך להפעיל את החושים וליצור תחושת קהילתיות ומפגש.
- בר משקאות ייחודי: הציעו קוקטיילים ייחודיים או משקאות ללא אלכוהול עם שמות סמליים שמשקפים את נושא האירוע.
- חטיפים או טעימות נושאיות: לדוגמה, באירוע שקשור לאמנות מודרנית, תוכלו להציע קינוחים בעיצובים גיאומטריים.
- מקומי וייחודי: שלבו תפריט שמכובד על ידי הקהילה המקומית או שמדגיש אוכל אתני המשקף שורשים תרבותיים מגוונים.
מגע וחוויה אינטראקטיבית
להעניק למשתתפים את האפשרות לגעת, להתנסות או לקיים אינטראקציות פיזיות עם החומרים והפעילויות באירוע יכול לקחת את החוויה לשלב הבא. אנשים זוכרים הרבה יותר חוויות מה שהם רק ראו ושמעו, אלא גם הרגישו או יצרו בעצמם.
- סדנאות יצירה: אירועים כמו CultureCon למשל הצליחו בזכות שיתופי פעולה אינטראקטיביים כגון סדנאות יצירה חיה, כמו ציור קנבס קבוצתי או סדנאות צילום.
- פינות גיימינג: שלבו משחקי VR או AR, משחקי שולחן למי שרוצה להתחבר באווירה קלילה, ותחרות ידידותית שתוביל לדיונים נוספים.
- מרחבים לביטוי אישי: אפשרו למשתתפים “לחתום” על האירוע בצורה כלשהי, כמו כתיבת מסרים על קיר קהילתי או צילום מסר וידאו שיתועד כחלק מזכרון האירוע.
הריח שנשאר באוויר
ריח הוא אחד החושים הכי עוצמתיים מבחינת זיכרון. נסו לשלב חוויות ריחניות עדינות אך יעילות – לדוגמה:
- תמציות ריח: השתמשו בניחוחות עדינים שמשתלבים עם הנושא של האירוע, כמו ריח פרחים באירוע טבע או ריחות ארומות פירותיות בקבלת פנים.
- שיתופי פעולה עם מותגים: תוכלו להציע למשתתפים חוויות ריח מיוחדות באמצעות שמנים אתריים קטנים או דוגמיות בושם מותאמות לנושא.
זיכרון חושי שנשאר יחודי
בסופו של דבר, המטרה שלכם היא לא רק לעורר את כל החושים של המשתתפים – אלא גם לספר סיפור שעובר דרך כל חווייה חושית שהם חווים. הדרך הזו מחברת בין העיצוב, התכנים והקהל בצורה הוליסטית שגורמת לחוויה להיות בלתי נשכחת.
אירועים רב-חושיים, כמו שמסבירה מייסדת CultureCon: ”משאירים את המשתתפים שלכם לא רק עם חידוש מנטלי, אלא עם רגשות שעושים את דרכם עמוק ללב ולזכרון.”
שמירה על מעורבות המשתתפים באירוע אינה מסתיימת כשהדלתות נסגרות. למעשה, כאן בדיוק מתחיל חלק חשוב לא פחות של המסע: **המגע שאחריו, המבט קדימה, וסיפור ההמשך שמעורר השראה.** האירוע שלכם יכול להפוך למנוע המוביל לחיבורים מתמשכים, ליצירת קהילה ולחוויה שאינה מוגבלת לזמן ולמקום. כדי לעשות זאת, חשוב להגדיר כבר בזמן התכנון כיצד תמשיכו לרתק את הקהל, גם הרבה אחרי שהאירוע עצמו נגמר.
שלבו מעקב מותאם אישית
אחת הדרכים הטובות ביותר לשמר את תשומת הלב של המשתתפים היא *מעקב מותאם אישית*. משתתפים אוהבים להרגיש שזוכרים אותם, ולכן תהליך המעקב צריך לכלול גישה אישית וחמה. לדוגמה:
- הודעת תודה: שלחו הודעת דוא”ל אישית לכל משתתף, הכוללת תודה על הנוכחות ושיתוף רגעים מיוחדים מהאירוע. זו הזדמנות להזכיר את השפעת הנוכחות שלהם ולאותת שהם חלק חשוב מהקהילה.
- שיתוף חומרים ייחודיים: צלמו ושתפו רגעים מרגשים, הרצאות מוקלטות, מצגות או מדריכים בלעדיים שממשיכים את תכני האירוע. הדבר נותן למשתתף ערך מוחשי נוסף.
- התייחסות פרטנית: אם הייתה אינטראקציה מיוחדת עם משתתף כלשהו במהלך האירוע, כמו שאלה שהם שאלו בקהל או הערות שהעלו, התייחסו לכך במייל אישי. זה יוצא דופן ונוגע ללב.
ב-CultureCon לדוגמה: הצוות מתעד מיידית כל שאלה ייחודית שנשאלת בכל סשן, ולאחר האירוע שולח למשתתפים חומרים רלוונטיים, תשובות מפורטות ודרכי פעולה נוספות, שמראות שלא רק שמעו אותם – אלא גם הקשיבו בקפידה.
המשכיות בעזרת סיפור
כל אירוע מצליח מספר סיפור ייחודי, אך מה שעושה את ההבדל הוא הדרך שבה סיפור זה ממשיך החוצה לעולם האמיתי. כאן נכנסת לתמונה אמנות המשך הסיפור.
כדי להחזיק את המעורבות ולבנות קהילה, מומלץ להשתמש בסיפור האירוע כמסגרת שממשיכה ללוות את המשתתפים גם לאחר מכן:
- שיתופים וציטוטים: פרסמו ציטוטים מעוררי השראה של דוברים, תמונות מיוחדות וסיפורים מהמשתתפים עצמם במדיות החברתיות. אלו מקנים להמשך תחושת חיות.
- פלטפורמות דיון: פתחו קבוצות אונליין המשמשות חלל להמשך דיון על הנושאים המרכזיים שעלו באירוע. קבוצות אלו יכולות להיות מבוססות יישומונים כמו WhatsApp או Slack, ומעניקות למשתתפים מקום להמשיך לפתח את הקשרים שנוצרו.
- עידוד שיתופים אישיים: בקשו מהמשתתפים לשתף ברשתות החברתיות איך האירוע תרם להם. לדוגמה, תוכלו לשתף האשטאג ייחודי או לארגן תחרות העלאת תמונות ורעיונות.
תחשבו על זה כך: כל פוסט, סיפורים שחולקו ותמונות שצולמו הם נדבך נוסף שמוסיף נפח לסיפור הגדול של האירוע שלכם. הם לא רק משקפים את מה שקרה, אלא גם מניעים אינטראקציות עתידיות, תגובות ועניין בקהל חדש.
דעו להשתמש בחיזוק רגש הקהילה
אירועים כמו CultureCon מצליחים לעקוף את המסלול הזמני של “אירוע חד-פעמי” וליצור חוויה רגשית עמוקה יותר בזכות החיבור המתמשך לקהילה. כדי לחזק את התחושה הזו באירועים שלכם, חשוב לשלב יוזמות שממשיכות להזמין את המשתתפים להיות מעורבים:
- מפגשי המשך: תזמינו את הקהל להשתתף במפגשי Follow-Up קטנים ואינטימיים, או בזה אחר זה אונליין.
- תכנים שרלוונטיים להמשך: שלחו לקט תובנות למשתתפים על הנעשה מאחורי הקלעים של האירוע, והציעו מחשבות על המטרות הבאות של הקהילה.
- “איך אוכל לעזור?” ספקו למשתתפים הזדמנויות ברורות לתרום, לשתף פעולה או להציע רעיונות לאירועים בעתיד.
האפשרויות שעתיד מספק
כעת כשיש לכם את תשומת הלב של המשתתפים בעקבות אירוע מוצלח, הגיע הזמן להביט קדימה. חשוב להראות לרשת הקשרים שלכם שהמערכת האקולוגית שבניתם דרת קיום, ושזו אינה נקודה בודדת בלוח השנה שלהם. שלבו את השלבים הבאים:
- שיתוף פעילויות קרובות: פרטו את מטרותיכם הצפויות – בין אם פלנר למועד הבא, שיתופי פעולה מרתקים, או יוזמות לעומק הביניים.
- בנו תחושת ציפייה: שתפו טיזרים קטנים על איך האירוע הבא שלכם אולי ייראה. אולי זה טווח נושאים עשיר יותר, מיקומים מסעירים או דוברים מיוחדים.
- שתפו את הציבור בתכנון: לעשות סקר כדי לדעת מה מצפים מהרגעים הבאים יכול לגרום לקהילה להרגיש מעורבת ואחראית.
לבסוף, חשוב לזכור: כל שליחת דוא”ל, טיזר מרגש או פסגת המשך שאתם מארגנים היא עוד אבן דרך שמכניסה את תחושת השייכות לזיכרון המשתתפים ויוצרת נאמנות ותחושת קהילה אמיתית.